30.05.2024 -- 10:53:16
Nawigacja
Informacje ogolne
O projekcie
Prawa autorskie
Autorzy i kontakt
Skorowidze aktywne WIG
Skorowidz WIG 1:25 000
Skorowidz WIG 1:100 000
Skorowidz WIG 1:300 000
Mapy WIG
1:5000 - 1:10 000
1:25 000
1:100 000
1:500 000
1:300 000
1:750 000
Inne mapy WIG
Oryginalne skorowidze WIG
Inne mapy
Wstep
Mapy alianckie
Mapy austro-wegierskie
Mapy niemieckie do 1919 r.
Mapy niemieckie 1919 - 1945
Mapy rosyjskie i radzieckie
Plany miast
Varia
Literatura
Aktualnie online
Gości online: 2

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 5,188
Najnowszy użytkownik: maruk1983
Co-operation:

Tomek Pluciński
Mapy Pomorza Gd.
Dawne mapy Litwy, Lotwy i Estonii
Archiwum Map Zachodniej Polski
Poszukiwanie Skarbów
FTP Superstefana z PS
Katalog Tygrysów
zecernia - o wojsku i mapach
Zobacz temat
 Drukuj temat
skala 1:300 tys - mapy polskie i niemieckie
marek
Arkusz niemiecki `S56 Schaulen z 1940 roku nie jest kopia polskiej mapy, ani z niej nie korzysta (nb zrodla podane sa na dolnym marginesie (1912).
Od ok 1929 / 30 roku Niemcy kopiowali polskie trzysetki (wczesniej uzywali swoich, uaktualnianych map sprzed I wojny swiatowej), ale dotyczylo to tylko terenu II RP. Arkusz 26 byl "tylko do uzytku sluzbowego" i nie mozna go bylo kupic w ksiegarni, a takie arkusze musialy byc dosc pilnie strzezone przed wojna, bo nie widzialem jeszcze ani jednej przedwojennej mapy niemieckiej w tej skali, ktora bylaby "zdarta" z polskiej mapy "do uzytku sluzbowego". Gdzies ok przelomu 1940 i 1941 Niemcy "pozbierali" te arkusze (wtedy juz mogli...) i zaczeli wykorzystywac, szykujac sie do wycieczki na wschod (wykorzystywali rowniez polskie setki do uzytku sluzbowego z terytorium ZSRR).
W sumie, prownujac obie niemieckie mapy, ta z 1912 i ta z 1940 roku, sa identyczne (na pierwszy rzut oka, porownujac znaki i obrys niektorych miejscowosci. Jednak w zrodlach mapy z 1940 podaja, ze uaktualnienia z terytorium ZSRR (ex-Litwa) pochodzi z 1939 roku, zatem cos tam musieli uaktualnic.
A co do porownania z mapa polska... chwilowo nie mamy, jak pisalem. Wiem, ze niemieckie mapy w skali 1:25 oparte na polskich wigowkach 1:25 tys, byly w innym cieciu, czyli "przesuniete", ale nie wiem, czy dotyczylo to tez trzysetek.
JESLI byly rowniez przesuniete (a raczej polskie mapy przesuniete w stosunku do niemieckich, bo poczatkowo, w latach 20. byly to kopie map niemieckich, z polskim nazewnictwem), to trzeba by sprawdzic, kiedy to sie stalo.
Zapytam kogos i dam znac.
Przepraszam, ze nie mam wiecej informacji, moge osobom zainteresowanym tematem podeslac plik ksiazki Krassowskiego o WIG (marekmalpamapywigkropkaorg).

marek
 
Piotrek
Arkusz Szawle z 1918 (inne mapy wydawane przez Königlich-Preussische Landesaufnahme) ma południk zerowy wyznaczony przez Ferro - szczegóły http://zecernia.c...
 
marek
Piotrze, dzieki za wsparcie. Mialem zasugerowac kontakt z Toba, ale nie wiedzialem, czy i kiedy sie odezwiesz.
Pisze w zasadzie raczej po to, zeby dac znac, ze przez jakis czas ja wpadne w czarna dziure, prawdopodobnie nie bede mogl brac udzialu w projekcie, a i planowane skanowanie na poczatku stycznia nie dojdzie do skutku.
Byc moze uda mi sie zagladnac na strone od czasu do czasu, ale nie obiecuje, bo tzw sprawy rodzinne, sa.
Edytowane przez marek dnia 01.12.2008 09:07
 
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
You must login to post a message.

03.05.2024 01:46
Od kilku dni nie ma dostępu do map przez indeksy Mapstera: "The requested URL was not found on this server. Additionally, a 404 NotFound error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request." Kiedy można spodziewać się

04.09.2023 02:26
Szukam plikow kalibracyjnych *.map do Oziexplorer. Proszę o informację co stało się że strona "amzbig.com" gdzie jeszcze jakiś czas temu bez problemu można było "zaopatrzyć sie" w pliki kalibracyjne .map oraz również pliki graficzne do tych map

19.08.2023 06:28
Mam mapę P51-S32-A KRYNICA Wydanie turystyczne w wersji 4-o (?) barwnej, której tu nie znalazłem. Czy jest tu zainteresowanie tym materiałem?

14.07.2022 05:27
Panie Marku Ponawiam moją propozycję obejrzenia moich zbiorów map i atlasów. kontakt do mnie jest na moim profilu

27.01.2022 00:17
Panie Marku jestem w posiadaniu pewnej ilości staruch map i starych atlasów. Może by się do czegoś przydały. Kontakt do mnie ma Pan na moim Profilu (e-mail). Pozdrawiam. A. Janta

08.01.2022 20:30
Ta mapa sprawia problem po wpisaniu w wyszukiwarkę miejscowości z tego obszaru. Zentr-Polen Leslau - Krasnik (1:300 000 Ubersichtskarte von Mitteleuropa+rozsz
erzenie - WW2

14.11.2021 04:26
Dziękuję.

29.10.2021 07:26
Wiadomo, że jest problem, i że problem jest rozwiązywany. Dam znać, gdy będzie wiadomo coś bardziej... pozytywnego.

28.10.2021 02:46
Czy coś wiadomo co dzieje się z Mapsterem?

13.06.2021 19:18
Podstronę poprawiłem, ale aktualny stan skorowidzów WIG znajduje się POD skorowidzami odpowiednich skal w mapsterze (linki po lewej)

12.06.2021 21:26
Zgłaszam problem z linkami do skorowidzów WIG (http://www.mapywi
g.org/text_inserts
/pIndex_Sheets.htm
l). Każdy zgłasza błąd 404.

02.05.2021 03:23
Police

06.02.2021 02:17
Arkusz mógł nie powstać do 39r. (np. Wiedeń i Przemyśl kończono w 39 r. w pośpiechu z 1 mln.). Niemiecke skorowidze z 1940 i 41 r. również na to wskazują.

05.02.2021 05:20
Czy można gdzieś znaleźć skan Mapa Polski i Krajów Ościennych 1:500 000. Arkusz Nowgródek, ale przedwojenne wydanie?

04.09.2020 02:49
Dzień dobry, skorowidz '25' austriackiej (west Russland)- błędy: XXVII-9 brak G,H [podstawione z ark.XXIII:Lechów, Łagów]; w ark.XXVIII nieobecny G - Lechów, można go tu przenieść. Dobry zbiór, szkoda, że z "dzurami". Pozdrawiam. Wink

17.07.2020 05:22
dziękuję, już poprawiłem.

16.07.2020 07:15
Dzięki za nowe mapy :-). Mała korekta w TUDR 1:200 000 - Marienwerder to Kwidzyn.

09.03.2020 06:14
Będę wdzięczny za wszelkie tropy. Pozdrawiam

09.03.2020 06:12
Witajcie.Czy ktoś ma pomysł jaka mapa posłużyła Ossowksiemu do wykonania podkładu tej: https://polona.pl.
..Y/69/#item


04.02.2020 20:31
Oczywiscie, plik juz wyslalem na serwer, faktycznie byl "niedoladowany".